طراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۸ اسفند, ۱۳۹۶ | کد خبر : 38143 | نویسنده : velayat |
  •   

      به گزارش نفتانیوز غلامرضا پاکدل مدیر عامل اسبق شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به مناسبت سقوط هواپیمای تهران به یاسوج متنی را منتشر کرد. به نام یکتای هستی بخش غم از دست دادن عزیزان هم وطن و هم استانی در حادثه دلخراش سقوط هواپیمای ATR72 واقعا سنگین و کمرشکن است. از خداوند […]

     

    به گزارش نفتانیوز غلامرضا پاکدل مدیر عامل اسبق شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به مناسبت سقوط هواپیمای تهران به یاسوج متنی را منتشر کرد.

    به نام یکتای هستی بخش غم از دست دادن عزیزان هم وطن و هم استانی در حادثه دلخراش سقوط هواپیمای ATR72 واقعا سنگین و کمرشکن است.

    از خداوند رحمان برای این عزیزان رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان داغدارشان صبر و شکیبایی مسئلت داریم.

    جا دارد از حوادث اینچنینی درس بگیریم و بخشی از وقت و هزینه هایی را که صرف اهداف و امیال شخصی،سیاسی و باندی میکنیم مصروف رفع مسائل و مشکلاتی کنیم که از وقوع چنین حوادثی جلوگیری شود.

    باید بپذیریم که عرض تسلیت و ابراز همدردی امری پسندیده و سنتی حسنه است ولی مهمتر آن است که بدانیم عرض تسلیت و ابراز همدردی از عهده هر فرد با هر میزان از دانش و قدرت سیاسی واجتماعی ساخته است.

    برخورد با مسببین ودر راس آنها استیضاح وزیر مربوطه و به فرض برکناری ایشان نیز شاید برای آینده روزنه ای از امید باشد(آن هم به شرطی که معرفی و رای اعتماد به وزیر بعدی بر اساس شایسته سالاری باشد نه باند وجریان سیاسی)، که آن هم چاره اندیشی عملی برای حل مشکل مبتلابه نیست، ولی مهمتر از همه اقداماتی است  که سبب جلوگیری از این اتفاقات می گردد که از عهده خواص بر می آید.

    مولفه های ضروری برای یک پرواز ایمن عبارتند از هواپیمای مناسب و سالم، خلبان ماهر و کار آزموده، فرودگاه وباند مناسب از نظر طول باند و موانع پروازی وبالاخره امکانات وتجهیزات فرودگاهی ازجمله تجهیزات راداری، ناوبری، مخابراتی، هواشناسی، ایمنی و امنیتی مدرن و به روز.

    برخی از فرودگاههای کشور بدلیل محدودیتهای که مهمترین آنها طول باند و کوههای اطراف آنهاست قابلیت نشست وبرخاست هواپیماهای جت را ندارند و ناچارا” از هواپیماهای ملخی که بهترین وبزرگترین آنها در کشور همین ATR72 می باشد استفاده می نمایند که تعداد آنها تا چند وقت پیش ۴ تا۵ فروند بود و اکنون ۱۲ فروند می باشد وباید به چند فرودگاه منجمله خرم آباد، سنندج، یاسوج و خوی سرویس دهند.

    لذا چنانچه مشکلات این دسته از فرودگاهها حل نشود بناچار باید از این هواپیماها استفاده نمایند که بدلیل طول عمر و تعدد سرویس دهی روزانه احتمال بروزچنین حوادثی نیز  افزایش می یابد.

    باید پذیرفت که فرودگاه یاسوج بعنوان مرکز استان بدلیل طول باند و موانع پروازی (کوهستانی بودن منطقه) فاقد یکی از مهمترین مولفه ها بوده و به تبع آن ناچار به استفاده از هواپیماهای ملخی بوده که بدلیل تعداد وعمر آنها در کشور در مقایسه با ناوگان هواپیماهای جت،ناوگان مناسب و مطمئنی نیستند.

    ( بعلاوه اینکه بدلیل شرایط اوج گیری هواپیماهای ATR72 و محدودیت در کاهش ارتفاع بدلیل وضعیت خاص محل فرودگاه یاسوج، مشکل مضاعفی نیز وجود دارد).

    احتمالا امکانات وتجهیزات فرودگاهی نیز در حد همین فرودگاه و پروازها دیده شده است.

    لذا شایسته بود که پیشتر و بیشتر موضوع رفع محدودیتهای فرودگاهی یا حتی جابجایی فرودگاه به محلی دیگر( توجه داشته باشید فرودگاه اصفهان بیش از یک ساعت با خودرو سبک از شهر فاصله دارد) در دستور کار قرار میگرفت واجرایی می شد تا احتمال وقوع چنین اتفاقی خیلی کمتر می شد.

    به عنوان نمونه عینی زمانی فرودگاه گچساران نیز همین مشکلات را داشت که با تصویب پروژه از محل اعتبارات نفت، بنده و همکارانم درشرکت بهره برداری نفت وگازگچساران و در فضایی دلسوزانه، به نیت خدمت به مردم محق شهر ودیارمان، به دور از شعار، با پیگیری و برگزاری ۱۰۱ جلسه منظم هفتگی و انجام کارهای حجیم از جمله افزایش طول باند و مقاومت آن، تخریب و کاهش ارتفاع دو تپه کوه مانند در دوطرف فرودگاه، جابجایی محل تامین آب شرب بخشی ازشهر، تهیه، نصب و ارتقاء سیستمهای راداری، ناوبری، هواشناسی، ایمنی و امنیتی و بالاخره با همکاری کلیه مسولین وقت شهرستان موفق شدیم فرودگاه را جهت پرواز هواپیمای جت به تایید سازمان هواپیمایی کشوری برسانیم.

    هر چند از ناحیه برخی سیاسیون این حرکت عظیم گاها” مورد کم لطفی قرار گرفت و مثلا عنوان نمودند که هواپیمای فوکر ۱۰۰ جت نیست ولی چنین بی انصافی هایی درمقابل رفاه وشادی مردم قابل توجه نبود.

    امروز به سهم خود از همه کسانی که با تلاش جهادگونه ومظلومانه خود آن پروژه عظیم را به بهره برداری رساندند تشکر میکنم و شاید خدای ناکرده شاهد تکرار حادثه تلخ ۲۹ بهمن  ۹۶ پروازتهران به یاسوج بودیم( هر چند هیچ تفاوتی میان عزیزان هم وطن قائل نیستیم).

    همه اینها عرض شد تا مجددا ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار اعلام نماییم ما را در غم خویش شریک بدانید و به مسئولین عزیز برادرانه توصیه نماییم شایسته است یک لحظه از خدمتگزاری واقعی به مردم و برنامه ریزی و پیگیری مشکلات به منظور جلوگیری از وقوع اتفاقات تلخ و ناگوار غفلت نورزید و تا دیر نشده برای حل این معضل آستین بالا بزنید و با تشکیل اتاقهای فکر واستفاده از توان نخبگان و متخصصان سایر نقاط ضعف و محلهای آسیب پذیر را شناسایی نموده و راه حل اجرایی آنها را در دستور کار خویش قرار دهید.

    با آروزی آمرزش عزیزانمان وفردایی بهتر برای همه

    غلامرضا پاکدل

    11 نظر برای “ازحوادث سقوط هواپیمای تهران به یاسوج درس بگیریم / بخشی از هزینه ها را به جای اهداف سیاسی و شخصی صرف رفع مشکلات کنیم”
    1. Masoud.sh گفت:

      بسیار زیبا وکاملا درست …جناب مهندس پاکدل موفق ترین مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران…موفق وسربلندباشید

    2. علی گفت:

      مهندس پاکدل مرد بزرگ نفت

    3. لیشتر گفت:

      جناب آقای مهندس پاکدل امیدوارم دوره اینده
      مجلس رقیب سرسختی برای تاجگردون باشید

    4. نفتی گفت:

      مهندس پاکدل عشق است

    5. کارگر نفت گفت:

      امیدوارم روزی مهندس پاکدل مدیرمناطق باشد

    6. گرمسیر گفت:

      پاکدل.عاملی.زینل زاده.زراعت کیش….
      افتخارات گرمسیرهستید

    7. محسن ک گفت:

      خیلی وقته که باور کردم ما لیاقت داشتن مدیرای باسوادوخداترس وجسور رو نداریم…به قول مولوی:
      ماهی از سر گنده گردد نی ز دم…

    8. امین گفت:

      من یک باوی هستم وبا وجود اینکه زمان مدیریت اقای پاکدل هیچ کاری برا من و خانواده ام نکرد ولی ازایشان کاملا راضی هستم چون واقعا مرده

    9. باوی گفت:

      واقعا درزمان مدیریتش در گچساران برای همه طوایف کار کرد من خودم از طوایف باوی هستم و درزمان ایشان بیش از ۲۰۰نفر باوی که خودم خبر دارم درشرکت نفت گچساران مشغول ب کار شدند واقعا مدیر توانمندی بود.خدا حفظتون کنه اقای پاکدل

    10. باوی گفت:

      درود بر مرد باغیرت

    11. صادقی گفت:

      امین جان.من هم باهات موافق هستم در اینکه برای اهل باوی کاری نکرد.ولی ایشان انسان فوق العاده توانمندی بود .
      بطور مثال؛

      علاوه بر حداکثر استفاده از موقعیتش در بکارگیری همزبانها در نفت وگاز گچساران .نسیت به بکارگیری همشیره اش در تامین اجتماعی و برادرش در بانک ملی هم بی تاثیر نبودند.

      بیعت با سید قدرت الله حسینی بعداز قبول نشدن نماینده اش (جعفری)

      جایگزین شدن بدون هیچ مقاومتی ، بجای مهندس حاج علی فولادی وندا که بدلیل مخالفت با استانی شدن نفت گچساران توسط میر کاظمی غزل شده بود.

      فقط حیف شد؛
      که بدلیل هوشمندی دکتر تاجگردون شرایط بقا در مدیرعاملی نفت گچساران را از دست دادند.


    امروز چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    • تـــازه ترین خبرها
    • پـــربازدیدترین ها
  • بررسی پرونده رسیدگی به قتل دو جوان یاسوجی در دادسرای عمومی انقلاب یاسوج/هشدار پلیس به مخلان نظم و امنیت
  • تیم مچ اندازی بانوان باشت قهرمان استان شد
  •   فردی با همدستی خانم خود، دو جوان را در یاسوج کشت/ نفر سوم از دست قاتل گریخت  
  • برگزاری نشست شهرداری و اعضای شورای شهر باشت با رئیس جدید دادگستری
  • دستگیری سارق مسلح احشام در کهگیلویه
  • زمین لرزه ۴ ریشتری گچساران را لرزاند
  • اولین دوره مسابقات پرس سینه قهرمانی شهرستان باشت برگزار شد/ تصاویر
  • هشدار پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد نسبت به شیوه و شگرد جدید کلاهبرداری تلفنی
  • مقایسه عملکرد پاکدل و تیمش با تاجگردون و تیم های مورد حمایتش در دفاع از اموال دولتی و بیت المال
  • توزیع بیش از یک هزار سبد کالا در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد
  • بازداشت دو سارق در طرح امنیت محله محور در یاسوج
  • ماجرای کتک زدن دانش آموزان کهگیلویه ای با شیلنگ و دست
  • اصرار و تلاش پاکدل بر وحدت همه جانبه / منافع مردم را باید بر منافع شخصی ترجیح داد
  • طی حکمی رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی گچساران منصوب شد
  • دستگیری سارق شرور قانون شکن در گچساران
  • ۲۴ آذرماه آخرین مهلت برای نام نویسی دریافت کارت سوخت المثنی
  • قیمت نان در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال را تایید نمی کنم
  • احضار بیش از ۱۶مدیر استانی کهگیلویه و بویراحمد در سه سال اخیر
  • مدیر جدید شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد